Fortrydelse, returnering og reklamation

Fortrydelsesret

Når du handler hos astmaallergishoppen.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. 

Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen på din adresse eller hentet den i pakkeshoppen. Hvis fristen udløber på en helligdag el. lørdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, gælder perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.  

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, HER. hvis du ønsker at returnere en plante eller plantekasse, skal du oplyse os om det hurtigst muligt og inden 14 dage efter modtagelsen af planten eller plantekassen. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Astma Allergi Shoppen ApS, Boserupvej 111, 3050 Humlebæk. Mrk. Returvare.

Du kan hente en returlabel her (aftales først med astmaallergishoppen.dk):

 https://retur.pakkelabels.dk/astmaallergishoppen

Returblanketten kan IKKE bruges ved planter, plantekasser og LG vaskemaskine.

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. Du har selv ansvaret for pakken/ varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Det koster kr. 39 for returfragt ved brug af pakkelabel. Ønsker du at returnere planter, plantekasse eller vaskemaskine, så står du selv for returnering. Dette skal dog stadig aftales med Astma Allergi Shoppen først. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Er en pakke, uden at det skyldes Astma Allergi Shoppen ApS' egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Astma Allergi Shoppen ApS berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

VIGTIGT!

Du skal afsende varerne hurtigst muligt og inden 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnenæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af lægemidler, medicinsk udstyr, vitaminer, kosttilskud, hårfarve, rengørings- og vaskemidler, produkter til babypleje, hjemmetest, produkter til personlig pleje, hvis emballagen er brudt. 

Delvis fortrydelse af et køb

Hos Astma Allergi Shoppen ApS har du mulighed for at fortryde dele af dit køb, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leverings-omkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Dokumentation for dit køb 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, fakturaen eller anden dokumentation for dit køb. 

Tilbagebetaling

Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 7 dage efter, at vi har modtaget varen retur. 

Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købs-beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Bemærk:

Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Bytte

Ønsker du at bytte din returvare til en anden vare skal du selv placere en ny ordre på webshoppen. 

Reklamation - hvis der er noget galt med vare.

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. 

Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid eller skadevoldende adfærd.

Du skal kontakte Astma Allergi Shoppen ApS indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte Astma Allergi Shoppen ApS via mail til kristina@astmaallergishoppen.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Generelt vedr. returnering

Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse

Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse kristina@astmaallergishoppen.dk.